Κυριακή, 7 Ιουνίου 2009


BANK BANG



Σκηνοθεσία : Αργύρης Παπαδημητρόπουλος

Πρωταγωνιστές : Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Κώστας Βουτσάς, Δημήτρης Ήμελλος, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Περίληψη

Δύο αδέρφια, ο Μιχάλης και ο Νώντας, δουλεύουν σε γραφείο κηδειών και προσπαθούν να πιάσουν την καλή. Όμως, ο Νώντας έχει μπλεξίματα με την ελληνική μαφία και πρέπει να συγκεντρώσει άμεσα ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Έτσι, προτείνει στον Μιχάλη να αρχίσουν να ληστεύουν τράπεζες. Για κακή τους τύχη, ο αρχηγός της αστυνομίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη ραγδαία αύξηση της εγκληματικότητας, έχει αρχίσει να τοποθετεί μυστικούς αστυνομικούς στα υποκαταστήματα όλων των τραπεζών, κάνοντας τη ζωή των δύο αδερφών ακόμα δυσκολότερη. Η κατάσταση ξεφεύγει εκτός ελέγχου όταν ο Μιχάλης γνωρίζει τον έρωτα της ζωής του, στο πρόσωπο μία τραπεζικής υπάλληλου με ιδιαίτερα «γραφική» οικογενειακή ζωή…Το «Bank Bang» είναι μία απρόσμενη κωμωδία που κανείς δεν είναι αυτό που δείχνει, κανείς δεν κάνει αυτό που θα έπρεπε να κάνει και που τις συνέπειες όλων των παραπάνω δεν θα τις ευχόσασταν ούτε στο χειρότερο εχθρό σας! Είναι να τη χάσετε;
Σχολιασμός
Δύο αδέρφια διάγουν βίους αντίθετους παρά τις κοινές οικονομικές δυσχέρειες που αντιμετωπίζουν. Ο Νώντας (Δημήτρης Ήμελλος) δουλεύει σε γραφείο κηδειών, αλλά τα χρέη του προς τη μαφία απειλούν να φυτέψουν και τον ίδιο στο χώμα. Ο Μιχάλης (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος), πρόσφατα και απρόσμενα απολυθείς, θα κληθεί να στηρίξει τον άσωτο αδερφό του. Μιας και οι λύσεις στερεύουν, οι ληστείες τραπεζών αποτελούν μονόδρομο. Το σχέδιο αρχικά αποδίδει, με την αστυνομία να αναγκάζεται να καταστρώσει σχέδιο μυστικών αστυνομικών που θα δουλεύουν ως τραπεζίτες. Μία εξ αυτών είναι και η Λένα (Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου), την οποία όμως φλερτάρει ο ανυποψίαστος Μιχάλης.


Καλή κωμωδία χωρίς ανάλογο σενάριο δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι σήμερα. Η θεμελιώδης αυτή αρχή απολύτως φυσιολογικά επιβεβαιώνεται κι εδώ, όπου το σενάριο του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου έρχεται να φωτίσει το δρόμο στην αγνοούμενη εδώ και δεκαετίες αξιόλογη ελληνική κωμωδία. Ο βασικός πρωταγωνιστής καρπώνεται σε σημαντικό βαθμό τη σχεδόν βέβαιη επιτυχία του πιο διασκεδαστικού, φρέσκου κι έξυπνου εγχώριου φιλμ που είδαμε από την εποχή της πρώτης 'Λούφας'. Αντλεί ιδέες από δυνατά δείγματα γραφής του αμερικανικού σινεμά, στήνοντας έτσι έναν θεότρελο κόσμο καταστάσεων και χαρακτήρων που λειτουργούν θαυμάσια. Κι ενώ οι κινηματογραφικές αναφορές πατούν στην Αμερική, ο Χαραλαμπόπουλος μετουσιώνει αυτά τα 'εξωτερικά' ερεθίσματα γράφοντας μία επίκαιρη ιστορία με Ελληνικό DNA, που μιλά απευθείας στον ψυχισμό του εγχώριου κοινού.

Αποφασιστικά στα παραπάνω συνδράμει η συμμετοχή του Κώστα Βουτσά που προσδίδει ασταμάτητα δυναμικό ρυθμό κι αποδίδει σπαρταριστές ερμηνείες. Πέραν του πρωταγωνιστικού τρίο, οι διάφοροι πρωτεύοντες ή περιφερειακοί χαρακτήρες προσθέτουν το δικό τους ξεχωριστό λιθαράκι στο όλο εγχείρημα. Από τον 'πολλά βαρύ' πλην όμως gay διεφθαρμένο μπάτσο Μιχάλη Ιατρόπουλο και το συνεργάτη-σύντροφό του Γεράσιμο Σκιαδαρέση ως τον ιδιοκτήτη του γραφείου κηδειών Δημήτρη Μαυρόπουλο που κατεβαίνει υποψήφιος βουλευτής με μία ξεκαρδιστικά 'μαύρη' καμπάνια, όλοι τους αποδεικνύονται υπερπολύτιμα χαρτιά που οδηγούν σε μία φονικά χιουμοριστική (μαύρη) κωμωδία. Επιτέλους, βρίσκεται μία ελληνική παραγωγή που τολμά να ζητήσει απ' τους τηλεοπτικά αναγνωρίσιμους ηθοποιούς της να παίξουν 'κόντρα' ρόλους. Το αποτέλεσμα δικαιώνεται πανηγυρικά.

Σε αυτή τη ταινία πρέπει να πλέξουμε και το εγκώμιο του σκηνοθέτη Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, η σκηνοθεσία του οποίου θύμισε μεγάλες παραγωγές του εξωτερικού. Κατά την άποψή μου, ένας τέλειος συνδυασμός σκηνοθέτη – σεναριογράφου – ηθοποιών, ο οποίος ξεπέρασε τις συνηθισμένες Ελληνικές ταινίες που θυμίζουν δίωρες τηλεοπτικές σειρές. Και όταν σε αυτόν τον επιτυχημένο συνδυασμό, προστίθενται το ατέλειωτο και αστείρευτο ταλέντο του Χαραλαμπόπουλου μαζί με το αιώνιο και αθάνατο χιούμορ του Κώστα Βουτσά, τότε οι πιθανότητες αποτυχίας είναι μηδαμινές. Ρ.Ν.
Σχολιασμός Άντας Δαλιάκα

Ο Μιχάλης, υπάλληλος σε αθηναϊκή εταιρεία, περιμένει από μέρα σε μέρα την προαγωγή του. Αντ αυτού, του έρχεται κατακέφαλα μια απόλυση που τον αφήνει μετέωρο επαγγελματικά και οικονομικά. Από την άλλη, ο Νώντας, ο αδερφός του, υπάλληλος σε γραφείο κηδειών, έχει μπλεξίματα με τη μαφία.

Οταν ο αρχιμαφιόζος, στον οποίο χρωστάει ένα διόλου ευκαταφρόνητο χρηματικό ποσό τον στριμώχνει για τα καλά, ο Νώντας ζητάει τη βοήθεια του αδερφού του. Το σχέδιό του είναι απλό: ν αρχίσουν να ξαφρίζουν τράπεζες για να μαζέψουν τα χρήματα.
Οι δυο τους γίνονται ληστές τραπεζών μπερδεύοντας την αστυνομία. Την ίδια ώρα, ο Μιχάλης, φουλ ερωτευμένος, πολιορκεί την «παράξενη» υπάλληλο ενός τραπεζικού υποκαταστήματος, η οποία όμως, όπως θα αποδειχθεί, έχει άλλη επαγγελματική ιδιότητα... Επιτέλους, μια ελληνική ταινία που μπορείς να συστήσεις και σε άλλους να δουν. Ενα εμπορικό πακέτο, που πείθει για την ποιότητά του ως το τελευταίο του καρέ. Που δεν κοροϊδεύει τον Ελληνα θεατή και μπορεί να διεκδικήσει επάξια τη μερίδα του λέοντος από τις ξένες παραγωγές που προβάλλονται αυτή την περίοδο στις αίθουσες.

Το «Βank Βang», δουλεμένο σκηνοθετικά από τον Αργύρη Παπαδημητρόπουλο πάνω στη σεναριακή γραμμή του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τον εγχώριο κινηματογραφικό χώρο που αδυνατεί να ξεφύγει από τη στείρα προσκόλλησή του στη μεταφορά του τηλεοπτικού μοντέλου στο σινεμά. Εδώ, ένα πολυπρόσωπο σενάριο, λειτουργικό σε διάφορα επίπεδα (ως κωμωδία, περιπέτεια, αισθηματική κομεντί και κοινωνική σάτιρα), μετατρέπεται στα χέρια του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη σε πρώτη ύλη για μια προσεκτική ανάμειξη των ειδών.
Αχτύπητοι σαν δίδυμο οι Μιχάλης Ιατρόπουλος και Γεράσιμος Σκιαδαρέσης (στους ρόλους των διεφθαρμένων αστυνομικών οι οποίοι συγγενεύουν με το αντίστοιχο μοντέλο των μπάτσων του «Ρulp Fiction»), φοβεροί ως αταίριαχτοι αδερφοί οι Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και Δημήτρης Ημελλος, αποκαλυπτική στον πρώτο της μεγάλο κινηματογραφικό ρόλο η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, απολαυστικός ο Κώστας Βουτσάς, ως αυτοκτονικός χήρος. Ακόμα κι αν τα ζιγκ-ζαγκ του σεναρίου θολώνουν την πλοκή προς το φινάλε, η ισορροπία ανάμεσα στους πολυπληθείς χαρακτήρες επιτυγχάνεται στο μέγιστο με τη φαντασία των δημιουργών ελεύθερη να ελίσσεται. Συμπέρασμα; Θα διασκεδάσετε με την ψυχή σας.

1 σχόλιο:

  1. Τρομερά απολαυστική ταινία με πολύ πολύ γέλιο.. Βέβαια ήταν και ένας εξαιρετικός Χαραλαμπόπουλος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή